3 tips voor meer veerkracht

3 tips voor meer veerkracht

Geplaatst door Prinssynergy in Lifestrategy, Mindfulness, Veerkracht 20 dec 2018

Verwacht dat het beter wordt.
Soms gaat het gewoon minder goed en baal je als een stekker. Zal het ooit weer goed komen? Train jezelf op het feit dat het niet altijd zo zal blijven. “This too shall pass”, is niet voor niets een bekende uitdrukking. Een onderdeel van veerkracht is de mogelijkheid om te kunnen terugveren in tijden dat het moeilijk gaat. Leer slimme ademhalingstechnieken om jezelf op te peppen.
 
Onderschat niet het positieve effect van social support
Onderdeel zijn van een groep gelijkgestemden die je steunen is een belangrijke boost voor je mentale veerkracht. Een afbreuk factor van veerkracht is namelijk: isolement.
Zowel in goede als minder goede tijden is het goed om in contact te zijn en verbinding te blijven met elkaar. Ook passende humor op z’n tijd geeft je de kans om te relativeren.
 
Geef je brein een break.
Soms raak je een beetje vast in repeterende gedachten of overtuigingen. Dat is belastend voor de veerkracht. Word dan bewust van je negatieve gedachten en leer je dan focussen op iets anders. Stuur je gedachten naar waar je wil zijn en geef jezelf een break door bijvoorbeeld lekker actief te gaan wandelen met een goede vriend(in) of een hobby te doen die al je aandacht opeist. Wat je daarmee doet is je brein uit een negatief patroon halen als een soort ‘reset’.
 
Wat doe jij om je verkracht te vergroten?
 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Post a comment